הזדהה באמצעות

פייסבוק
גוגל
השאר ללא שם

127


הידעת?

על פי הערכות משרד הבריאות, בכל שנה נפגעים בין 8,000 עד 10,000 מטופלים בישראל כתוצאה מטעויות ורשלנות רפואית - חלק רב מהמקרים ניתן היה למנוע!


עמותת 'אופק חזרה לחיים' – הינה היחידה בישראל שעוסקת במאבק למיגור רשלנות רפואית וצמצום הפגיעה במטופלים במשרד הבריאות. כעת העמותה יוצאת למסע ציבורי להעלאת מודעות לרשלנות וטעויות רפואיות וחשיפת הטיוח של משרד הבריאות בענישה המגוחכת שקיימת כנגד רופאים וצוותים רפואיים שהורשעו בביצוע עבירות חמורות.

מדי שנה נפגעים בישראל בין 8,000 עד 10,000 אזרחים כתוצאה מטעויות רפואיות ורשלנות רפואית. את חלקם הגדול היה ניתן למנוע ולהציל! חמור מכך, משרד הבריאות שאחראי על בריאות הציבור ועל אכיפה הפקת לקחים הרתעה וביקורת על רשלנות טעויות ורשלנות פושעת מציג התנהלות מחפירה ומעוררת תהיות בנושא כה רגיש. בחיי אדם!


לפי אתר משרד הבריאות, מאז תחילת שנות ה-2000 הורשעו על ידו כ-380 רופאים - בגין הטרדות מיניות, סחר בתרופות, טעויות רפואיות שהובילו למוות מיותר של חולים ורשלנויות רפואיות בדרגות חומרה שונות.

בפועל ההרשעות הן עבודה בעיניים כאשר משרד הבריאות והנציבות מטילות עונשים מגוחכים במקרים האמיתיים של רשלנות וטעויות רפואיות שהסתיימו בטרגדיות נוראיות המורשעים ממשיכים לעבוד במערכת הבריאות, פרטיהם מוחבאים ומוסתרים ואין לציבור כל יכולת לדעת ולהיזהר.


לשם הדוגמה:

מתוך 24 מקרים של מוות מבוגרים, 11 מקרים נסגרו עם נזיפה/התראה. 12 מקרים נסגרו בשלילת רישיון בין 15 ימים עד חמישה חודשים. רק אחד עם השעיה ל-10 חודשים. לא נשלל רישיון אחד!

מתוך 14 מקרים של מוות של ילדים כתוצאה מרשלנות רפואית, 10 מקרים נסגרו בנזיפה/התראה, שני מקרים בהשעיית רישיון רפואה לחודשים, אחד לשנתיים ורק לרופא אחד נשלל הרישיון לצמיתות.

ואלו רק פירורים מהמחדל הנורא שמתרחש בתוך משרד הבריאות. שלא לדבר על הסכמי השתקה, עינוי דין לחולים וניהול תיקי רופאים מורשעים למשך שנים כאשר בכל הזמן הזה הם ממשיכים בעבודתם (משרד הבריאות לא משתמש אפילו ב- 3% מהמקרים בסמכותו להתלות רישיון עד לסיום הבירור והבדיקה, סעיף 46 א), הסתרת פרטי המקרים באופן שאינו מאפשר הפקת לקחים רוחבית למניעת טעויות חוזרות, תרבות טיוח, העדר שקיפות ועוד.

עמותת 'אופק – חזרה לחיים' מורכבת ממשפחות של נפגעים מרשלנות רפואית. העמותה מספקת ליווי, תמיכה וסיוע לנפגעים ובני משפחותיהם במהלך המקרים ולאחר מכן.

קידום חוקים למניעת רשלנות רפואית והעלאת מודעות ציבורית בנושא. קידום הסברה בקרב בני הגיל השלישי כיצד להימנע מטעויות רפואיות שיובילו לרשלנות רפואית.



תוכלו לקרוא עלינו עוד באתר אופק לחיים
www.ofekor.co.il


*לעמותה קיים סעיף 46 לצרכי ניכוי מס ואישור ניהול תקין

רוצים לשאול אותנו משהו? זקוקים לעזרתנו? כתבו לעמותת אופק לחיים

שלחו